Wicca-uskonnon tärkein pyhä osuu vappuun

Pakanahenkisiä uutisia.

Moderator: pomo

Post Reply
User avatar
Vaakku
Posts: 12
Joined: Sun Dec 19, 2010 8:27 pm

Wicca-uskonnon tärkein pyhä osuu vappuun

Post by Vaakku »

Vaakku
User avatar
Itami
PV jäsen
Posts: 393
Joined: Mon Sep 08, 2008 11:34 am
Maailmankatsomus: Sekava
Location: Tampere
Contact:

Re: Wicca-uskonnon tärkein pyhä osuu vappuun

Post by Itami »

"- Luulen, että useimmat wiccat voivat yhtyä lauseeseen: tee mitä tahdot, kunhan se ei vahingoita toista, Haapa muotoilee pähkinänkuoressa opin ytimen."

...ynh

Mut toi kommentti artikkelin alapuolella on loistava!
CHAOS MAGIC: If Wicca is people who need an authority figure to give their minds permission to use magic adopting books form Barnes and Noble as such, than Chaos Magic is the same, only with Google and Alice in Wonderland.
User avatar
Vaakku
Posts: 12
Joined: Sun Dec 19, 2010 8:27 pm

Re: Wicca-uskonnon tärkein pyhä osuu vappuun

Post by Vaakku »

Itami wrote:"- Luulen, että useimmat wiccat voivat yhtyä lauseeseen: tee mitä tahdot, kunhan se ei vahingoita toista, Haapa muotoilee pähkinänkuoressa opin ytimen."
Olen ymmärtänyt, että opin ydin on kattavampi. Eli henkilö itse on myös mukana tekojensa seuraumuksia arvioidessaan.

Englanniksi; "An Ye Harm None, Do What Ye Will!" ja käännettynä suomeksi; "Mikäli et vahingoita ketään, saat tehdä mitä tahdot!"

Kotimaa24 kommenteista voi odottaa, jälleen kerran, jo lukuisan monesti nähtyä kommentointia medioiden kommenttipalstoilta. Lopputulemana "helvetin-tulet leiskuaa" ja asia jää toissijaiseksi. Toivottavasti olen väärässä.

Hyvää Beltainea kaikille.
Vaakku
User avatar
Proinnseas
Posts: 146
Joined: Sun Jul 27, 2008 5:36 pm
Location: Tampere

Re: Wicca-uskonnon tärkein pyhä osuu vappuun

Post by Proinnseas »

Tässä hyvä sivusto mistä ja miten ovat wiccaan muotoutuneet niin rede kuin kolminaisuuden laki, ne kun eivät ole kovinkaan "alkuperäistä", mutta niillä on helppoa kiteyttää wiccasta tietämättömälle pääpointit.

http://www.waningmoon.com/ethics/index.shtml

Ja mikä on usein unohdettu on Charge of the Goddess, joka oikeasti kiteyttää myös paljon.
Do what thou wilt shall be the whole of the Law - Love is the law, love under will.
Post Reply