Suomenuskosta haastattelu YLE:n verkkosivuilla

Pakanahenkisiä uutisia.

Moderator: pomo

Post Reply
Luuta-Anneli
Posts: 1118
Joined: Mon Dec 08, 2008 10:51 pm
Maailmankatsomus: suomipainotteinen yleispakana
Location: Lappeenranta

Suomenuskosta haastattelu YLE:n verkkosivuilla

Post by Luuta-Anneli »

Moi!
Olin tossa YLE:n Etelä-Karjalan radion toimittajan haastateltavana täällä Lappeenrannassa. Eilen tehdyn puhelinhaastattelun tuloksia osoitteessa
http://yle.fi/alueet/etela-karjala/2011 ... 81627.html
(josta puolestaan on linkki pakiksen sivustolle).
Varsinkin kommentit oli mielenkiintoisia luettavia.

Tänään kuvattiin lisäksi mun ja Viltsun jutustelua suomenuskosta, ja se tulee ulos Kaakkois-Suomen uutisissa tänään torstaina. Ohjelma laitetaan myös YLE Areenaan, josta sen voipi sitten katsoa netistä. Laitan linkin myöhemmin.

Luutis
Nukkuminen ei ole mikään vähäinen taito: sen eteen on valvottava koko päivä.
- Nietzsche, Näin puhui Zarathustra, suom. Jari Tammi
User avatar
Itami
PV jäsen
Posts: 393
Joined: Mon Sep 08, 2008 11:34 am
Maailmankatsomus: Sekava
Location: Tampere
Contact:

Re: Suomenuskosta haastattelu YLE:n verkkosivuilla

Post by Itami »

"Lentävän spagettihirviön uskonto ei kelvannut viralliseksi uskonnoksi ilmeisesti siksi, että kukaan ei oikeasti usko siihen. Vähän samalta tämä suomenuskontokin haiskahtaa. Vai uskooko joku ihan oikeasti, että maailmankaikkkeus on syntynyt sotkan munasta?"

... erm... joo-o, hienoa on kommentointi.

Ah ja tämä:
"Suomenuskoiset ovat häpeäksi perinteisille uskovaisille, vaikka heitä tämä ei haitannekaan. Eikä minua. Tämä on siis vähän niin kuin mielenosoitus, samoin kuten viime lokakuussa druidismi Britanniassa. Niin ainakin toivon."

Onneksi siellä on suurin osa kommenteista ihan järkeviä ja positiivisia <3
CHAOS MAGIC: If Wicca is people who need an authority figure to give their minds permission to use magic adopting books form Barnes and Noble as such, than Chaos Magic is the same, only with Google and Alice in Wonderland.
Luuta-Anneli
Posts: 1118
Joined: Mon Dec 08, 2008 10:51 pm
Maailmankatsomus: suomipainotteinen yleispakana
Location: Lappeenranta

Re: Suomenuskosta haastattelu YLE:n verkkosivuilla

Post by Luuta-Anneli »

Itami wrote:"Lentävän spagettihirviön uskonto ei kelvannut viralliseksi uskonnoksi ilmeisesti siksi, että kukaan ei oikeasti usko siihen. Vähän samalta tämä suomenuskontokin haiskahtaa. Vai uskooko joku ihan oikeasti, että maailmankaikkkeus on syntynyt sotkan munasta?"

... erm... joo-o, hienoa on kommentointi.
Niin on. Harmi, että ne sulki sen aika aikasin, oisin kyl mieluusti lukenu lisää kommentteja, vaik osa oiskin ollu tätä lajia.
Itami wrote: Ah ja tämä:
"Suomenuskoiset ovat häpeäksi perinteisille uskovaisille, vaikka heitä tämä ei haitannekaan. Eikä minua. Tämä on siis vähän niin kuin mielenosoitus, samoin kuten viime lokakuussa druidismi Britanniassa. Niin ainakin toivon."

Onneksi siellä on suurin osa kommenteista ihan järkeviä ja positiivisia <3
Näitä ny osas odottaakin, vakiokalustoa. Enemmän mua ainakin kiinnosti se, että positiivistakin tuli ja et yli tuhat ihmistä on suositellu ko. uutista jollekulle.

Tuula
Nukkuminen ei ole mikään vähäinen taito: sen eteen on valvottava koko päivä.
- Nietzsche, Näin puhui Zarathustra, suom. Jari Tammi
Post Reply