Oletko sinä salskea viikinki?

Muita pakanahenkisiä tapahtumia sekä -tuotteita, ostoa,
myyntiä ja vaihtoa

Moderator: pomo

Post Reply
Nefi
Posts: 7
Joined: Wed Aug 27, 2008 4:03 pm
Location: Asatru

Oletko sinä salskea viikinki?

Post by Nefi »

Tai tunnetko olevasi sellainen?

Kuulun itse The Varangian bears-nimiseen historianelävöittämisryhmään.
meillä on taisteluharjoituksia (mm. miekka, miekka ja kilpi, kirves, kirves ja miekka jne.), opetellaan käyttämään viikinkiajan aseita, tehdään osa varusteista ja vaatteista itse, ja hauskin eli esiinnytään sopivissa tapahtumissa kuten markkinoilla tms. kohokohta on kerran vuodessa Saltvikissa ja unelma on päästä osaksi Hastingsin taistelua englannissa.
Vuosimaksu on muistaakseni 50 e,mutta kaikki raha käytetään ryhmän hyväksi, esim. matkat ahvenanmaalle ovat ryhmälle ilmaisia.
lisäksi myös huonoa huumoria ja hyvää ryhmähenkeä. :)
saat myös kuntoilua ihan huomaamatta.

nyt on mahdollisuutesi viikinköityä.

Treenit järjestetään Turussa viikottain, talvisin sisätiloissa.
ilmaiskaa kiinnostuksenne joko joakim.verkerk@pp.inet.fi tai 0503458112/joakim -nefi-
User avatar
Snakecloud
Posts: 10
Joined: Thu Apr 02, 2009 11:16 am
Location: Sekoitus Asatrua, shamanismia, satanismia...

Re: Oletko sinä salskea viikinki?

Post by Snakecloud »

Nefi wrote:Tai tunnetko olevasi sellainen?

Kuulun itse The Varangian bears-nimiseen historianelävöittämisryhmään.
meillä on taisteluharjoituksia (mm. miekka, miekka ja kilpi, kirves, kirves ja miekka jne.), opetellaan käyttämään viikinkiajan aseita, tehdään osa varusteista ja vaatteista itse, ja hauskin eli esiinnytään sopivissa tapahtumissa kuten markkinoilla tms. kohokohta on kerran vuodessa Saltvikissa ja unelma on päästä osaksi Hastingsin taistelua englannissa.
Vuosimaksu on muistaakseni 50 e,mutta kaikki raha käytetään ryhmän hyväksi, esim. matkat ahvenanmaalle ovat ryhmälle ilmaisia.
lisäksi myös huonoa huumoria ja hyvää ryhmähenkeä. :)
saat myös kuntoilua ihan huomaamatta.

nyt on mahdollisuutesi viikinköityä.

Treenit järjestetään Turussa viikottain, talvisin sisätiloissa.
ilmaiskaa kiinnostuksenne joko joakim.verkerk@pp.inet.fi tai 0503458112/joakim -nefi-
Eih! Olette Turussa!
Olen, nimittäin, itse halunnut jo kauan aikaa osallistua juurikin tuollaiseen toimintaan.

Onko mitään tietoa, onko vastaavanlaista toimintaa Seinäjoella, tai yleensäkkin (mielellään) Etelä-Pohjanmaalla?
Olen antanut itseni alas
Olen antanut itseni ylös
Nyt annan itseni itselleni
Koska kukaan kuin minä
ei minua
auta
Nefegor
Posts: 15
Joined: Sun Dec 05, 2010 3:46 am

Re: Oletko sinä salskea viikinki?

Post by Nefegor »

Kuullostaa kiinnostavalta! Vieläkun ainakin toistaiseksi asun täällä turussa...
Olisi kiva kyllä tietää enemmän, voin tietty laittaa sähköpostia jos et tätä lue niin usein...

Vaikka toisaalta kyllä, kun luin nyt tuon artikkelin. Larppaaminen on kiinnostanut mua yleensä enemmän, mutta pitää harkita jos tämäkin olisi hyvä vaihtoehto... Kumpaakaan en ole päässyt vieläkään kokeilemaan.
User avatar
Holly
Posts: 15
Joined: Mon Sep 26, 2011 1:09 pm
Maailmankatsomus: Wicca

Re: Oletko sinä salskea viikinki?

Post by Holly »

Onko mitään tietoa, onko vastaavanlaista toimintaa Seinäjoella, tai yleensäkkin (mielellään) Etelä-Pohjanmaalla?
Etäläpohjanmaalta en tiedä, mutta ainakin Vaasassa on olemassa jotain vastaavaa, tässä lisää:
http://www.odinsguard.fi/
En siis ole itse mikään jäsen, mutta olen nähnyt heitä pari kertaa.
Jos larppaaminen muuten kiinnostaa voin suositella tätä sivua, http://www.eloria.fi/ . Vaikka onkin ruotsinkielinen yhdistys niin heidän (siis meidän!) toimintaan saisi mielellään tulla mukana lisää suomenkielisiä :)
Ursäkta min dåliga finska :]
User avatar
Sigrid
Posts: 34
Joined: Sat Dec 10, 2011 2:39 pm
Maailmankatsomus: Suomenusko skandinaavisilla mausteilla
Location: Vaasa

Re: Oletko sinä salskea viikinki?

Post by Sigrid »

Kappas, bongasin sisaryhdistyksen mainoksen täältä :D

Pohjanmaalla tosiaan toimii historianelävöitys yhdistys Odin´s Guard ry. Yhdistyksen puitteissa järjestetään säännöllisesti taistelutreenejä (Vaasassa, lauantaisin). Miekkailun ohella perehdymme kattavasti viikinkiajan (n.700 jaa. - 1150 jaa.) historiaan monelta näkökannalta mm. käsitöiden, ruuan ja juoman, yhteiskuntajärjestelmän ja uskonnon kannalta.

Yhdistys osallistuu erilaisiin histel (historian elävöitys)- tapahtumiin, järjestää itse tapahtumia sekä näytöksiä "kansan sivistämiseksi".

Ajatuksemme on mallintaa valitun aikakauden esineistöä ja elämää mahdollisimman tarkoin historiallisiin lähteisiin (hautalöydöt, aikalaiskirjoitukse ym.) perustuen. Kyse siis ei ole larppaamisesta.

Jos joku innostuu tutustumaan seuran toimintaan, niin kerron mielelläni lisää ja järkkään vaikkapa tutustumiskierroksen kuukausitapaamisen yhteyteen. Ota rohkeasti kontaktia!

Jonna Haapala/Sigrid Hanssdottir (Odin´s Guard ry:n pj.)
jonna.haapala@hotmail.com
-Vieraanvaraisuuden perinne ei saa kuolla. Joka kerta ottaessamme vieraan vastaan avaamme oven seikkailuun ja salaisuuteen. - Paulo Coelho
Post Reply