Olen käyttänyt aika vilkkaastikin tätä suitsuketta, mutta tilannut Ruotsista kun en Suomesta ole löytänyt kaupoista tain webbistä.
Useimmista kaupoista löytyy eri merkkien rosmariini-sutsukkeita, mutten ole nähnyt tätä agarbathies'in missään (johon tämä allergikko ei onnekseen ole reagoinut!).
Tietäisikö kukaan täältä, silla tulee aika hurjat lähetyskustannukset Ruotsista asti.
Mistä löytyisi agarbathies rosmariini suitsukkeita Suomesta?
Moderator: pomo
Mistä löytyisi agarbathies rosmariini suitsukkeita Suomesta?
Walk Your Talk.
Re: Mistä löytyisi agarbathies rosmariini suitsukkeita Suome
Kokeilepa seuraavaa, kasvata tai osta rosmariinia. kuivaa se ja jauha hienoksi (käyttöerä kerrallaan) kuumenna vaikka kynttilällä hiekkaa (hae vaikka rannalta ja pese) ja ripottele rosmariinijauhe siihen päälle. Ei pitäisdi allergisoidaKali wrote: rosmariini-sutsukkeita, mutten ole nähnyt tätä agarbathies'in missään (johon tämä allergikko ei onnekseen ole reagoinut!).
anteeksi vain, mutta minulle kaikki ovat asioita jotka pitää:
a) selvittää
b) ratkaista
a) selvittää
b) ratkaista
Niitä on ruukussa odottamassa että ne kasvaa vähän isommiksiSusanna wrote:Kokeilepa seuraavaa, kasvata tai osta rosmariinia. kuivaa se ja jauha hienoksi (käyttöerä kerrallaan) kuumenna vaikka kynttilällä hiekkaa (hae vaikka rannalta ja pese) ja ripottele rosmariinijauhe siihen päälle. Ei pitäisdi allergisoidaKali wrote: rosmariini-sutsukkeita, mutten ole nähnyt tätä agarbathies'in missään (johon tämä allergikko ei onnekseen ole reagoinut!).
Pitää vain saada ne "nukkumaan talvensa" kuolematta nyt. Aloin jo varhain keväällä viljellä myös tätä ihanantuoksuista yrttiä (on pientä puutarhurinvikaa, heh) mutta aina kun käsittelen rosmariinia ja joitakin muita yrttejä (timjami m.m. mutta näistä teen enimmäkseen öljyjä miehelleni tai hänen ruokaansa) alan oireilla. En voi kauan niitä käsitellä. En tiedä, mutta luulen että tuo agarbathiesin on niin paljon laimennettu että kestän sen, haha!
Mutta suunnitelmissa on myös hartsinostoa ja sitten vähän kokeilumieltä peliin! Saa yrittää eri annostuksia vain sitten.
Onnekseni voin ainakin salviaa käyttää!
Walk Your Talk.
Onko sinulla mahdollista talvettaa Rosmariinia viileässä. Se kestää sellaisen 4-10 astetta esim kuistilla tai parvekkeella.Kali wrote:Susanna wrote:Pitää vain saada ne "nukkumaan talvensa" kuolematta nyt. Aloin jo varhain keväällä viljellä myös tätä ihanantuoksuista yrttiä (on pientä puutarhurinvikaa, heh)
Rosmariinin puumaisia varsia kannattaa koittaa polttaa, suitsukemielessä.
Tietty jos se allergisoi pahasti niin silloin ei sen käyttö kannata. Eiköhän universumin voimat sen ymmärrä.
Täältä ostin itseleni suitsukkeita,
http://www.freewebs.com/wisdomoftheearth/
anteeksi vain, mutta minulle kaikki ovat asioita jotka pitää:
a) selvittää
b) ratkaista
a) selvittää
b) ratkaista
Okay, jotain tuommoista äitinikin on sanonut, laventelin sain talvehtimaan kaivamalla ruukun maahan ja risuja päälle. Olisikohan väärtiä kokeilla rosmariininkin kanssa?Susanna wrote: Onko sinulla mahdollista talvettaa Rosmariinia viileässä. Se kestää sellaisen 4-10 astetta esim kuistilla tai parvekkeella.
Pitääkö pakata yrtti johonkin (monethan suosii lehtiä ja mustaamuovipussia eri kasveille) jotta se selviäisi? Tai vanha räsymatto ehkä...Nojaa kysymys on oikeasti, että tarvitseeko kawsvi pimeyttä
hahah, ja no niin, no nyt näin että siellä mainitsemallasi sivullahan kerrotaan tuosta oman sutsukkeen tekemisestä...
Ja juu, polttelenhan noita varsiakin sutsukkeena. Ja olen myös lehdistä ja puuvilla narusta(vain vähän) tehnytkin suitsukkeita. Intiaanien filosofiat ja käsityö kun on aika lähellä sydäntä...
Walk Your Talk.