Kävelymietiskelylä Gotlannissa (på svenska)

Ilmoituksia Pakanaverkko ry:n järjestämistä tapahtumista ja paikallistapaamisista.

Moderator: pomo

Post Reply
Luuta-Anneli
Maailmankatsomus: suomipainotteinen yleispakana

Kävelymietiskelylä Gotlannissa (på svenska)

Post by Luuta-Anneli »

Hei!
Sain viime kesän suurleirin ulkomaanyhteydenottojeni perusteella (luulisin) tämmöisen viestin omaan s-postiini sekä luvan laittaa tekstin myös tänne foorumille:

- - -
Hej kära vänner och tidigare kursdeltagare!
Lite information om min nya kurs: Walkabout, 22-24 oktober, Gotland.

Korpmor kommer att göra en Walkabout, en vandring i sökande, bön och ibland i någon form av extas. Du vandrar för att hedra Moder Jord, Allt Liv och Dig Själv. Med på vandringen tar var och en sin uppgift - en uppgift man själv kommer fram till genom inre resande och kontemplation. Till detta vigs första kvällen som vi tillbringar på en strand bland gamla tallar, i kåtan vid elden och med nattvandring i månensk sken. Vi kommer sedan att förflytta oss med bil till en annan strand som har helt annorlunda karaktär. Nya uppgifter väntar oss där, liksom avslutning på det vi inlett under fredagen. Mycket av kursens arbete kommer att äga rum i tystnad - och tystnad krävs under vandringen. Med tystnad menas inget inbördes prat under vandringarna och vi kommer att gå en och en, om än tillsammans. Vi bor i kåta, äter och sover vid elden (eller om vädret tillåter, och er personliga utrustning, under bar himmel. Det är fullmåne och det KAN vara underbart, eller tufft - beroende på vädergudarnas lynnen.
Kostnad 2000:-/person - räkna med intensivt andligt arbete, sena kvällar eller/och tidiga mornar, beroende på vad som händer. Viss mat håller deltagarna själva med, samt utrustning i form av liggunderlag, sovsäck, kläder för alla väder, kåsor, bestick etc, trangiakök. Vandring sker dock med lätt packning, resten lämnas i baslägret eller i bilarna.
Anmälningsavgift: 700 kr, betalas in till mitt bankgiro 5428-3981 senast 28 september, me meddela mig också, via mail/sms: 070-3152749 - ring också om ni vill veta något mer (vet dock inte mycket mer själv ännu).
Just nu har jag inte möjlighet att bygga om min hemsida, så detta är den enda info som går ut om kursen, förutom att den är annonserad som "event" bland mina kontakter på facebook. Om du brukar hänga på facebook och vill tillhöra mina vänner där, addera mig bland dina vänner. (Margareta Nobell)

Allt gott - och om vinden blåser oss samman till denna kurs - Väl mött!
Marga/Korpmor

- - -
Lisätietoja henkilöstä saa siis naamakirjasta ja esim. osoitteesta
http://www.korpmor.se/korpmor1.htm

t. Tuula
Nukkuminen ei ole mikään vähäinen taito: sen eteen on valvottava koko päivä.
- Nietzsche, Näin puhui Zarathustra, suom. Jari Tammi
Post Reply